cerita kedai kopi

Assalamualaikum :)


first time kerja dgn org mmg bnyk mnduga perasaan, lagi lagi kerja dkat kedai makan. haih tiba tiba rasa nak bg je sidekick dekt org yg buat quote

"customers are always right"

cissssss! yelaaa sgt. 

Kerja dekt sini mmg sgt sgt memerlukan thap kesabaran yg tinggi , kadang kadang aku rasa mcam nak ketuk ketuk jee org org yang da tang tang ada menu depn mata tp nak order lambt nauzubillah, lagi lagi time tgah dok ramai org, haih tarik nafas jelaa aku. 

Tok sah cakp laa  uncle uncle yg ringn jee pnggil aku yang la, sayang la, i love u la. yg kirim slm laa, haha ingat pergi kelab malam kee ? haha 

tp alhamdulillah kerjaa dekat sini dah nk dekat seminggu lebih ni, seronok :) semuee yg kerja dekt sini dah macm family, tak sah kalau tak bergurau. Mungkin ada part part yg time serious, semua org keep blaming on each other, tapi normallah tu, manusia kan tak prnh lari dri buat silap. Aku pon, nak buat camne telan jelaaa muka muka garang yg dihidangkn kt kitee :)

Thanks to syaimaaaaa :) minah ni kalau realiti gangster bukan main, tapi perghh kalau suruh dia nasihatkan, tenang jiwa dan raga :D semangat nak kerjaa


Aku kerjaa ni nak ilmu yg aku tak akn dpt kat mana mana, yee alhamdulillah bnyk benda yg aku belajar. Belajar mngenali dunia luar yg rupa rupanyaa bnyknyee keletah manusia. Belajar terima orang sekeliling kite, belajar memahami orang sekeliling  so tadelaa bila jumpa org yang kita tak puas hati, kita nak tumbok je kan. Pergghhh kalau mcmtuh baik dduk je kat dalam reban ayam tuh, tak payah jumpa orang, tak payah nak sakit hati dengn sesiapa. haha

Tak sah kalau pergi tempat baru tade nama baru, kat sini aku dapat nama baru, PEAH . haha peah pon peah laa, si keding ni pulak panggil aku kenit, tak sedar diri tu pon kecikk jee --' haha 

Nak tengok tak kertas order aku ? hahah, bilaa aku tengok balik, teringt pulak masa kat sek dulu time part part yang ngantuk tuh, perghh tulisan doktor pon kalah ==' dan simbol2 tu ada mknanyaa yg tersendiri ok, ingat aku ni kreatif sgt ea, nak ambil order pon sempt lagi nk lukis bagai, tp lukis ayam ada la kot (:





Da bnyak kali dah orang tegur tulisan besar, haha. Aku tengok krtas org lain, 1 page tuh boleh berbelas meja yg dorg order , tp aku bape kerat jeee, haha. Alaaa, takde makneenyee aku nak buat tulisn kecik kemetot, boleh juling mata aku :p

Dan yang paling penting yang aku belajar, walau sesibuk mana pon kite, tanggungjawab kite yang lain jangn lupe,
tanggungjawab dgn Allah dan keluarga :)

p/s: sentiasa jaga hubungan dengn Allah dan manusia :)










No comments:

Post a Comment